Redaktørens notat: Tom Drapeau, president for Freedom Pest Control, Merrimac, Mass., reflekterer over årets PestVets Day of Service som fant sted i Boston, vertsbyen til NPMA PestWorld 2022.
De siste årene på PestWorld, det årlige bransjemøtet arrangert av National Pest Management Association (NPMA), har en del av siste dag vært viet til serviceprosjekter. I år valgte NPMAs PestVets Council New England Center and Home for Veterans (NECHV) som en gruppe å støtte. Prosjektet ble kalt ‘Støtte veteraner i en DAG, en MÅNED og et tiår’. Denne tjenestedagen var den største noensinne for PestVets, med over 50 veteraner, familiemedlemmer og venner av PestVets som deltok.
DAY-delen besto av å administrere matlinjen på NECHV og servere lunsj til omtrent 130 veteraner og personell. Dette ga oss den rike muligheten til å tilbringe tid med veteranene, sitte og snakke med dem, vaske oppvasken deres og bli litt kjent med dem. Hele PestVets-teamet vårt deltok, enten serverte mat eller rett og slett ryddet opp etterpå. Hele utviklingen var ekstremt givende for alle involverte og jeg kan trygt si at jeg aldri har hatt det så gøy med oppvasken. Det minnet meg om leirdagene mine!
Mens vi vasket opp, kjente et medlem av teamet vårt igjen en av veteranene som bodde i huset og hjalp oss på kjøkkenet. De hadde tjent sammen på Camp Pendleton nesten 30 år tidligere.
Jeg spurte Dave Ramsey om det tilfeldige møtet. «Jeg tjenestegjorde sammen med Martin i 1991 og 1992. Vi jobbet på et lager for å plassere medisinsk utstyr; han var i marinen og jeg var i marinesoldatene. Vi spilte basketball og volleyball under lunsjen. Han var minneverdig for meg siden han hadde en særegen tur og var en joker, som alltid fikk alle til å le.
Siden min ærefulle utskrivning i 1994 har jeg ikke fått kontakt igjen med noen av dem jeg tjenestegjorde med. Det var en tid med krig og konflikt som jeg ikke ønsker å gjenoppleve, og jeg var bekymret for hva vi ville snakke om. Å se Martin etter alle disse årene har vekket en interesse for å komme i kontakt med andre. Jeg fortalte ham at neste gang jeg er i Boston, vil jeg ta ham med til lunsj fordi jeg sa at jeg ville.»
Hele denne episoden minnet oss alle på hvorfor det er så viktig å gi tilbake, siden hver av oss kunne trenge støtte og et sted å bo.
MÅNEDEN delen av prosjektet vårt var å gi veteraner en «Welcome Aboard» bag når de først kommer inn i senteret. Jeg sier «sjekk», men disse veteranene kommer ofte av veien med lite eller ingenting i sin besittelse. Settet består av laken, et pledd og putevar, og en rekke ulike produkter for personlig pleie for å få dem gjennom de første 30 dagene på senteret. Vi kunne tilby 180 av disse settene.
DECADE-utfordringen, den vanskeligste vi har tatt på oss, innebærer å renovere og oppdatere et av badene for å være ADA-kompatibelt. Gjennom en rekke kanaler nådde vi ut til medlemmer av skadedyrbekjempelsesindustrien og andre i en tid da mange forberedte seg på å delta i PestWorld. Vår innsats ga resultater, og vi gir en ydmyk «takk» til alle som bidro, da vi kunne samle inn over $35 000 til denne delen av tjenestedagen vår.
© PestVets
For årets tjenestedag samlet NPMA PestVets inn $35 375 til New England Center og Home for Veterans.
Oppsummert var det så mange minneverdige øyeblikk som ble skapt denne dagen: gjensynet på vaskerommet; presentasjonen av den gigantiske, overdimensjonerte sjekken; og møte mange av veteranene og dele historier. For meg var imidlertid den mest givende delen æren av å gi tilbake til de som fortjente det, og vår PestVets-gruppe var stolte av å tilby NECHV en totalpakke verdt over $43 000.
En ting til – du trenger ikke å være veteran eller for tiden tjene landet vårt for å være en del av PestVets. For mer informasjon, skriv bare «PestVets» på Google-datamaskinen din.